Jesień 2006. Specjaliści z Politechniki Wrocławskiej stwierdzili, że most Szczytnicki jest w katastrofalnym stanie i wymaga natychmiastowego remontu.
Most wybudowano w 1890 roku. Zły stan nawierzchni, brak sygnalizacji świetlnej oraz kiepska przepustowość wymusiły konieczność prac. Na czas remontu udostępniono most tymczasowy. Przebudowano również torowisko i dwa najbliższe skrzyżowania. Ułatwiło to ruch tranzytowy do Wrocławia i o dwadzieścia procent zwiększyło przepustowość „wąskiego gardła”. Czas przejazdu na plac Grunwaldzki oraz do skrzyżowań: Kromera i Krzywoustego zmniejszył się o kilka minut. Obecnie przez most przyjeżdża 34 tys. samochodów na dobę. Remont obniżył też wibracje i hałas. Koszt inwestycji wyniósł ponad 36 mln zł.
Pierwsze zdjęcie wykonano w 2006 roku. Drugie parę dni temu.