Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Wielka Wyspa
Parking przy hali

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Najpóźniej w styczniu 2014 roku, firma Budimex SA odda do użytku wielopoziomowy parking na 800 miejsc, w tym 20 autokarów.
Parking przy hali
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Parking przy hali
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Parking przy hali
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Parking przy hali
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

W ramach partnerstwa publiczno- prywatnego będzie realizowana inwestycja, która ma rozwiązać obecne problemy z parkowaniem, pojawiające się szczególnie w weekendy oraz w trakcie imprez organizowanych przez Halę Stulecia. W poniedziałek Przedsiębiorstwo Hala Ludowa sp. z o. o. podpisało umowę w tej sprawie z firmą Budimex SA, która wyłoży 62 mln złotych na budowę obiektu, w zamian za co przez 30 lat będzie operatorem parkingu i w ten sposób odzyska to co zainwestowała. - Jest to bardzo korzystne z punktu widzenia podatnika, gdyż nie obciąża ani kasy miejskiej, ani spółki Hala Ludowa – wyjaśnił prezydent Rafał Dutkiewicz.

- Model jest dwustronny – jeśli będzie za małe obłożenie to spółka Hala Ludowa wypłaci rekompensatę inwestorowi – jeśli będzie większe niż przewidywane 70-80% to spółka Budimex przekaże Hali część zysków – dodał prezes WP Hala Ludowa Bartłomiej Andrusiewicz. W Polsce partnerstwo publiczno - prywatne praktycznie się nie rozwija. W 2010 rozpisano 80 przetargów, z czego podpisano 12, w zeszłym roku ogłoszono ok. 40 a 5 podpisano, w skali całego kraju.

- Jednak we Wrocławiu jest inaczej, gdyż to jest już kolejny projekt w tej formule – wyjaśnił prezes zarządu Budimex SA Dariusz Blocher. - Mamy mało czasu, gdyż chcemy rozpocząć budowę we wrześniu, aby w przyszłym roku na święta parking był gotowy a najpóźniej w styczniu 2014 roku. Koncepcję już mamy zrobioną, teraz musimy wyłożyć projekt i uzyskać pozwolenia – dodał.

Parking będzie zlokalizowany w miejscu już istniejącego, gdzie pierwotnie stał tymczasowy pawilon wystawienniczy – rozebrany w 1914 roku.

- Jego budowa została wpisana w wieloletni plan rewitalizacji Hali Stulecia i terenów wystawowych, który został zrobiony zgodnie z zaleceniami UNESCO – wyjaśnił prezes Andrusiewicz. - Będzie się z tym wiązała również przebudowa skrzyżowania Wróblewskiego i Kopernika - dodał.

Budynek będzie miał dwa wjazdy i dwa wyjazdy, dwa poziomy podziemne dla samochodów osobowych. Trzeci poziom nadziemny przewidziany jest dla samochodów osobowych oraz 20 autokarów na obrzeżu parkingu z podjazdem i placem manewrowym. Na poziomie pierwszej kondygnacji podziemnej zaprojektowano toalety ogólnodostępne wg wymagań określonych dla ponad 1000 osób. Obiekt będzie tak zaprojektowany aby w przyszłości, jeśli UNESCO pozwoli, można było nadbudować piętro, służące jako parking czy też jako pawilon wystawienniczy. Ilość miejsc parkingowych została określona po wnikliwych analizach – również doradców zewnętrznych i wynegocjowana z halą, tak aby inwestycja mogła być opłacalna. 800 miejsc to sporo w obecnych warunkach, ale daje możliwość spłaty w okresie 30 lat.

- Funkcjonowanie całej tej przestrzeni wraz z uruchomieniem Oceanarium na terenie pobliskiego zoo trochę się zmieni. To spowoduje, że zwiększy się częstotliwość wizyt w ciągu tygodnia i przez cały rok, gdyż akwarium jest zadaszone. Spodziewamy się, że tak jak w innych tego typu miejscach na świecie będzie funkcjonowało dość gęsto odwiedzane, a więc parking będzie konieczny – wyjaśnił Rafał Dutkiewicz.

W momencie uruchomienia parkingu nie będzie już można parkować na uliczkach przy hali, na ul. Mickiewicza czy przy ul. Kopernika.

- Zobowiązujemy się do uzgadniania polityki parkingowej z operatorem parkingów w okolicy, w pierwszej kolejności ma być napełniany nasz parking, a potem będzie można napełniać okoliczne uliczki i parking przy Mickiewicza – wyjaśnił prezes Budimexu. - Może on być współzarządzany przez spółkę Budimex – dodał prezydent. Ruch będzie kierowany zakazami, nakazami lub systemem parkingowym. Będzie strefa płatna, bądź fizyczne przeszkody uniemożliwiające parkowanie tam, gdzie ono nie będzie dopuszczone. A dla mieszkańców będą zachęty – system abonamentowy.

Dzięki temu rozwiązaniu będziemy mieć w końcu drogi rowerowe na miejscach, które teraz są zajmowane przez auta.


Mar



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl