Dodatkowo miasto, jak co roku zaplanowało też wiosenne łatanie ubytków na wrocławskich ulicach.
Do szybkich remontów wytypowano odcinki 15 ulic o spękanej i odkształconej nawierzchni, ale wciąż dobrej nośności i podbudowie,
W zależności od głębokości uszkodzeń jezdni wymiana obejmie warstwę grubości od 5 do 10 cm,
Powierzchnia zaplanowanych do remontu odcinków wynosi bisko 86,5 tysiąca m2.
Frezowanie i układanie nowej masy bitumicznej spowoduje krótkotrwałe utrudnienia w postaci wyłączania jednego pasa lub połówkowych zajęć, bez konieczności wprowadzania objazdów,
Prace będą realizowane głównie w porze wieczornej oraz weekendy.
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu ogłosił już przetarg na realizację szybkich remontów nawierzchni. Wytypowane do programu zostały 22 fragmenty największych ulic, które zostały podzielone na 6 zadań. Wśród wskazanych ulic znalazły się odcinki al. Karkonoskiej, Hallera, Kamiennej, Ślężnej, Gazowej, Pilczyckiej, Legnickiej, Rakietowej, Królewskiej, Sołtysowickiej, Kołłątaja, Centralnej, Królewieckiej i Żmigrodzkiej.
Kryteria wyboru
Typowane odcinki musiały spełnić odpowiednie kryteria. Do akcji zakwalifikowano te odcinki ulic, gdzie ubytki pojawiły się tylko w górnej warstwie drogi, miały wciąż dobry stan podbudowy i zachowaną nośność. Nie miały również konieczności wymiany sieci uzbrojenia podziemnego.
Co z pozostałymi ulicami
Dyrektor Departamentu Infrastruktury i Transportu Urzędu Miejskiego we Wrocławiu zaznacza, że miasto nie zapomina o najbardziej uszkodzonych ulicach, które zostały zakwalifikowane do kompleksowej przebudowy, jak ta, która realizowana jest obecnie na ulicy Pomorskiej czy Dolnobrzeskiej oraz Wilkszyńskiej, gdzie przebudowa właśnie się rozpoczyna.
W technologii szybkich remontów ZDiUM naprawiał w poprzednich latach plac Społeczny, fragmenty ulic Oławskiej, Piłsudskiego, Chińskiej i alei Hallera. Utrudnienia nie trwały długo za to wrocławscy kierowcy mogli szybko odczuć pozytywne efekty. To, co ważne, naprawy są skuteczne, bo na nowych nawierzchniach nie ma pozimowych ubytków, bo nowe nawierzchnie są szczelne i nie grożą im, ani wilgoć, ani niskie temperatury. Oprócz tych prac, Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta rozpocznie też coroczną pozimową akcję ubytków na wrocławskich drogach. W ubiegłym roku tego typu prace przeprowadzono w sumie w 703 miejscach.
Koszt tegorocznej akcji szybkiej wymiany nawierzchni poznamy po rozstrzygnięciu przetargów. Ma to nastąpić do końca lutego. Szczegółową listę ulic objętych akcją można znaleźć na stronie internetowej Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu (www.zdium.wroc.pl)
ODCINKI ULIC WYTYPOWANE DO WYMIANY:
Zadanie nr 1 – 5 odcinków:
a) ul. Ślężna, od ul. Kamiennej do al. Wiśniowej (jezdnia do ul. Wyścigowej);
b) ul. Kamienna, od ul. Borowskiej do ul. Ślężnej (jezdnia do ul. Powstańców Śląskich);
c) ul. Kamienna, od ul. Ślężnej do ul. Komandorskiej (jezdnia do ul. Powstańców Śląskich);
d) ul. Kamienna, od ul. Komandorskiej do ul. Drukarskiej (jezdnia do ul. Powstańców Śląskich);
e) ul. Gazowa, od wiaduktu do pętli;
Zadanie nr 2 – 5 odcinków:
a) al. Hallera, od nr 176 do ul. Odkrywców (jezdnia do ul. Powstańców Śląskich);
b) al. Hallera, od ul. Mieleckiej do ul. Gajowickiej (jezdnia do ul. Powstańców Śląskich);
c) al. Hallera, od ul. Gajowickiej do ul. Powstańców Śląskich (jezdnia do ul. Powstańców Śląskich);
d) al. Karkonoska, od ul. Zwycięskiej do ul. Wyścigowej (jezdnia do centrum);
e) al. Karkonoska, od ul. Wyścigowej do wjazdu na cmentarz (jezdnia do centrum);
Zadanie nr 3 – 4 odcinki:
a) ul. Pilczycka, od ul. Tkackiej do ul. Kozanowskiej;
b) ul. Pilczycka, od ul. Mącznej do ul. Koszykarskiej;
c) ul. Legnicka, od wyjazdu z Magnolia Park do ul. Zachodniej (jezdnia do centrum);
d) ul. Rakietowa, od nr 33 do zabudowań na wysokości nr 25-27,
Zadanie nr 4 – 2 odcinki:
a) ul. Sołtysowicka, od ul. Przejazdowej do ul. Redyckiej;
b) ul. Królewiecka, od AOW do ul. Maślickiej;
Zadanie nr 5 – 2 odcinki:
a) ul. Litewska, od ul. Gorlickiej do ul. Żmudzkiej;
b) ul. Królewska, od ul. Zatorskiej do ul. Wilanowskiej.
Zadanie nr 6 – 4 odcinki:
a) ul. Kołłątaja, od ul. Rejtana do ul. Podwale (jezdnia do pl. Dominikańskiego),
b) ul. Kołłątaja, od ul. Podwale do ul. Kościuszki (jezdnia do Dworca Głównego),
c) ul. Centralna, od. ul. Semaforowej do ul. Tatarskiej,
d) ul. Żmigrodzka, od ul. Kamieńskiego do przejazdu kolejowego (kierunek Poświętne).