
Szacunkowo z usług Centrum Obsługi Mieszkańca UM Wrocławia w Magnolia Park skorzysta w ciągu roku ok. 120 tys. mieszkańców, którym wydanych zostanie ok. 25 tys. dowodów osobistych czy 30 tys. dowodów rejestracyjnych.
Lokalizacja COM-u w galerii handlowej nie została wybrana przypadkowo, ponieważ ze względu na jej usytuowanie w zachodniej części Wrocławia z dobrym dojazdem i bezpłatnym parkingiem umożliwi mieszkańcom tej części miasta na dogodne i sprawne zrealizowanie potrzeb w oferowanym przez Urząd zakresie.
Na powierzchni 883 m kw. (I piętro, tuż obok schodów ruchomych) zlokalizowanych zostało 31 stanowisk:
– 29 stanowisk do obsługi spraw obywatelskich i komunikacyjnych: rejestracja pojazdów, wydawanie praw jazdy, dowodów osobistych i załatwianie spraw meldunkowych;
- 2 stanowiska dedykowane będą przyjmowaniu wniosków i wydawaniu paszportów – jednak trwa jeszcze ustalanie zakresu ich pracy z uwagi na to, że postępowania paszportowe prowadzone są przez Dolnośląski Urząd Wojewódzki. O ich uruchomieniu będziemy informować w odrębnym komunikacie.
Dogodna lokalizacja to nie jedyny atut nowego COM-u. Atrakcyjne dla mieszkańców będą też godziny otwarcia - od poniedziałku do piątku 9.00-18.00, w sobotę od 9.00-16.00.
Wydział Spraw Obywatelskich UM Wrocławia obsługuje w ciągu roku około 600 tysięcy klientów , w tym m.in.:
• wydając około 80 tysięcy dowodów osobistych,
• dokonując 80 tysięcy zameldowań i wymeldowań,
• wydając 100 tysięcy pozwoleń czasowych
• wydając 100 tysięcy dowodów rejestracyjnych,
• wydając około 15 tysięcy praw jazdy
• ponad 100 tysięcy innych zaświadczeń i informacji.
Szacunkowo z usług Centrum Obsługi Mieszkańca w Magnolia Park skorzysta ok. 120 tys. mieszkańców, którym wydanych zostanie m.in. ok. 25 tys. dowodów osobistych czy 30 tys. dowodów rejestracyjnych.