Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Wrocław
Ponad 49 tysięcy wrocławskich uczniów i blisko 5 tysięcy nauczycieli miało dziś zajęcia zdalne

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Zgodnie z rozporządzeniem MEN od 24 października do 8 listopada w szkołach ponadpodstawowych oraz w klasach IV-VIII szkół podstawowych, a także w szkołach podstawowych dla dorosłych, placówkach kształcenia ustawicznego i centrach kształcenia zawodowego zawieszone zostały zajęcie stacjonarne. Uczniowie tych szkół przeszli na naukę zdalną.
 Ponad 49 tysięcy wrocławskich uczniów i blisko 5 tysięcy nauczycieli miało dziś zajęcia zdalne

Bez zmian funkcjonują klasy I-III oraz przedszkola i żłobki (nad tymi ostatnimi pieczę sprawuje Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej) a także różnego rodzaju placówki specjalne i centra terapeutyczne.

Wrocławska oświata to w sumie 246 placówek, w tym 80 szkół podstawowych i 36 ponadpodstawowych, które – w związku z objęciem Wrocławia, jak i całego kraju, nowymi obostrzeniami – zmuszone były zmienić tryb nauczania. Obecnie blisko 17 tysięcy przedszkolaków i niemal 16,5 tysiąca uczniów najmłodszych klas podstawówek ma zajęcia prowadzone - w miarę możliwości - stacjonarnie, natomiast ponad 49 tysięcy uczniów klas starszych szkół podstawowych oraz średnich rozpoczęło zajęcia zdalne prowadzone przez 4800 nauczycieli.

Miasto rekomenduje dyrektorom wrocławskich jednostek oświatowych korzystanie w edukacji na odległość z Wrocławskiej Platformy Edukacyjnej (pe.edu.wroclaw.pl), opartej na systemach Office 365 z Microsoft Teams, Moodle oraz e-Czytelnia IBUK Libra, która odpowiada na różne potrzeby zdalnego nauczania oraz daje możliwość systematycznej komunikacji z uczniami, a nie tylko wysyłania prac i ich oceniania. Dzięki temu przejście na nauczanie zdalne powinno być łatwiejsze zarówno dla uczniów jak i nauczycieli.

Obecnie w ramach Wrocławskiej Platformy Edukacyjnej konta Micrsoft Teams ma już założonych blisko 60 tysięcy uczniów i nauczycieli z ponad 80 placówek.

Wiosną, jeszcze w czasie pierwszych obostrzeń związanych z pandemią, Miasto rozpoczęło szereg działań, aby przygotować szkoły do spodziewanego zdalnego nauczania, m.in.:

• Integrację Wrocławskiej Platformy Edukacyjnej z usługą Microsoft 365 (MS Teams)

• pilotażowe wdrożenie Office 365 w jednej ze szkół podstawowych oraz równolegle w innych placówkach

• audyt Microsoft 365 dokonany przez PwC i analiza raportu z wdrożenia

• rozbudowę systemów o nowe rozwiązania wskazane w audycie PwC

• opracowanie dobrych praktyk dla dyrektorów (https://www.wroclaw.pl/portal/files/dokumenty/31844/PRZEWODNIKv4.pdf)

• opracowanie instrukcji logowania dla rodziców/uczniów i nauczycieli

• przeprowadzenie szkoleń dla placówek przy wsparciu Fundacji Cyfrowy Dialog

• przeprowadzenie szkoleń dla placówek oświatowych z metod pracy zdalnej oraz szkoleń z aspektów technicznych wykorzystania aplikacji MS Teams

• rozbudowę systemów o nowe rozwiązania – szybsze zakładanie zespołów

WPE obejmuje kilkadziesiąt tysięcy osób i blisko 100 szkół i jednostek organizacyjnych. Od uczniów i nauczycieli, którzy bezpośrednio korzystają z kont platformy, przez dyrektorów szkół, którzy administrują systemami oraz szkolnych liderów i szkolne zespoły zdalnego nauczania, które pomagają nauczycielom w pracy zdalnej po jednostki, które wspierają cały system: Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Centrum Kształcenia Zawodowego, Centrum Usług Informatycznych czy Departament Edukacji.

Na większą skalę platforma jest wykorzystywana od września tego roku, początkowo w szkołach w których decyzje o zwieszeniu pracy stacjonarnej, podejmowane były w oparciu o opinie Sanepidu. Nauka zdalna przebiegała tam bez zakłóceń. Obecnie, ze względu na to, że większość szkół w kraju korzysta ze zdalnych technik nauczania, liczymy się z przejściowymi utrudnieniami w korzystaniu z narzędzi zdalnych, tak jak miało to miejsce wiosną. Dlatego też wszystkie jednostki są w gotowości by służyć wsparciem uczniom i nauczycielom.

Same szkoły, poza pracą w oparciu o rekomendowaną przez miasto Wrocławską Platformę Edukacyjną, mogą również decydować się na korzystanie z innych platform do nauki zdalnej oraz używają dzienników elektronicznych do kontaktu z rodzicami i uczniami. Decyzja o przyjętych rozwiązaniach należy zawsze do dyrektorów placówek.


otomedia.pl



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl